منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 106
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 382
:: بازدید ماه : 8071
:: بازدید سال : 20760
:: بازدید کلی : 297898
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 23 آبان 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت16:30 روز چهارشنبه 22 آبان ماه1398 از ساعت 16:30 در سالن اجتماعات دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) جلسه ی هم اندیشی به منظور هر چه بهتر برگزار کردن میز خدمت و استفاده از تجربه ی کارآفرینان و سرمایه گزاران برگزار شد .

به گزارش شوش نیور ؛ آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن  تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در راستای اهداف این جلسه گفت :  در گذشته جلسه ای  برگزار نمودیم که خوشبختانه مورد استقبال  قرار گرفت  و حتی عده ای که بعدها متوجه شده بودند این جلسه برگزار شده است  گله مند شدند که چرا از آنها دعوت نشده ؛ لذا در این جلسه از تعدادی دیگر از صاحب نظرات با گرایش های مختلف دعوت شده  تا مطالبه گری را در شهرستان شوش تقویت  نموده تا آحاد مردم از مسئولین مطاله گر باشند .

وی افزود : در حال حاضر مهمترین و عمده ترین مطالبه ی مردم اشتغال است ؛ لذا به عنوان یک شهروند  وظیفه دارم موضوع اشتغال را برای آحاد مردم پیگیر باشم لذا  نظرات شما  در ابتدا اشتغال باشد بدون در نظر گرفتن  مسائل خطی و جناحی ؛ همانطور که مشاهده می کنید از طیف های مختلف در این جلسه حضور دارند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به برخی از نواقص دانشگاه های شهرستان شوش اشاره کرد و گفت :در شهرستان شوش  دانشگاهی که بتواند  برای مقطع کارشناسی ارشد  دانشجو ثبت نام کند نداریم ، نه در دانشگاه پیام نور و نه آزاد  ؛ همه در سطح کارشناسی دانشجو پذیرفته اند  لذا با مجوزهایی که در دست داشته ایم  و بازدیدی کهمسئولین دانشگاه امیرالمؤمنین استان خوزستان از این دانشگاه در شوش داشته اند در رشته هایی که در دانشگاه امیرالمؤمنین  تدریس می شود  از این به بعد دانشجو مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام می کند .

وی در ادامه به نخبگان  شهرستان شوش که بنا به دلایلی همدیگر را تاکنون شناسایی نکرده اند اشاره کرد و یادآور شد : ما باید نخبگان شهرستان  را شناسایی کنیم ، خیلی از نخبگان از نظر علم و ابتکار  یا گمنام مانده اند و یا فراموش شده اند ، نمونه ی بارزآن همین مقاله ایی از عبدالکریم ملاین است که با موضوع اربعین حسینی در یک همایش کشوری عنوان برتر را گرفته است ، البته نباید به این راضی باشیم بلکه باید در کار خود جدیت داشته تا  قله های ترقی را فتح کنیم .

آیت الله امام ،امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به اشتغال به عنوان موضوعی که روی زمین مانده است اشاره کرد و در این راستا تصریح نمود : اشتغال موضوعی روی زمین مانده است و مهمترین  نیاز شهرستان شوش پیشرفت در بعد اقتصاد است ؛ هر موضوع دیگری  را مد نظر داشته باشیم می بایست  تشکیلاتی عمل کنیم ، البته  تشکیلاتی بدون  گرایش و حزب و یا جناحی و اگر توانستیم از این موضوع با سربلندی  بیرون آمدیم بعد به سراغ موضوع دیگری خواهیم رفت .

وی افزود : به به شکل های مختلف  در خطبه ها موضوع اشتغال  را مطرح کرده ام  ؛ یکی از فرزندان خودم  گفت : «چرا  این موضوع را مطرح می کنی ؟ خودت در این مورد چه کرده ای؟ » این حرف باعث شده که آستین همت را بالا بزنیم و عملا وارد این موضوع شویم تا به امید خدا سربلند  باشیم  و لذا برای هموار کردن جاده ی اشتغال  بیاییم از کارآفرینان  دعوت کنیم  تا جواب سئوالات جوانان جویای کار را بدهند ؛ سئوالاتی نظیر « آیا سرمایه از خودت بوده یا  وام گرفته ای ؟ چندماه طول کشید تا وام به حساب واریز شد؟ چند ضامن خواستند و چه مادرکی را تحویل دادند ؟ چند درصد بهره ی وام بوده؟ اگر نتوانستی قسط وام را پرداخت کنی چهمی شود ؟و....»آمادگی و علاقه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی  زیاد است ، اما سئوالات زیاد است  که اگر جواب قانع کننده ای  را جوانان دریافت کنند  بی شک به دنبال کار و کارآفرینی خواهند رفت .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به آمار پایین استخدام در شرکت های تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت : اگر ما به آمار استخدام در شرکت ها داشته باشیم  نهایتا در هر سال 500 نفر استخدام شود  در حالی که ما 18 هزار نفر بیکار داریم و اگر بخواهیم دلمان را به همین استخدام ها خوش کنیم 36 سال طول می کشد تا این 18 هزار نفر به کار مشغول شوند ؛ هر چند که سالانه به آمار بیکاران افزود می شود و شما در نظر بگیرید آیا بعد 30 سال جوانی که قدرت کار از او گرفته شده ، شرکتی حاضر می شود او را به کار بگیرد ؟ لذا تنها راه  رهایی از این دغدغه «رونق تولید برای اقتصاد شهرمان » می باشد که اگر وضع اقتصادی ما ایده آل شود جوانان بیکار  به کار مشغول می شوند لذا هر چقدر در توانمان است می بایست تولید را افزایش  دهیم  تا پول و سرمایه در شهر خودمان به چرخش درآید . و من از شما می خواهم هر طرح و برنامه ای دارید  به نوبت مطرح کنید .

آیت الله سید محمد امام در بخش دیگری از سخنان خود  یادآور شد : مطالبات باید زیربنایی باشد و این کاری نیست که با یک روز و یک هفته و چندماه  به سرانجام برسد .

وی بعد از این که یکی از صاحب نظرات به ایشان گفت که چرا برای انتخاب شهردار ورود نمی کند در پاسخ اظهار داشت : به نظر شما من به عنوان امام جمعه باید  برای انتخاب شهردار و نماینده ی مجلس  ورود کنم؟ چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و ما همه چیز را تجربه کرده ایم ، تمام راه ها را رفته ایم  ، وقتی گفته ایم این اشخاص صلاحیتشان تأیید شده است پس باید  مردم سالاری دینی باشد و مردم به صلاح دید خود نماینده را انتخاب کنند و ما تنها می توانیم آنها را کمک کنیم که با دید باز نماینده را انتخاب کنند ، انتخاب شهردار هم طبق قانون حق مسلم شورای شهر است در کل راه صیح این است که ما به مردم توهین نکنیم  و نگوییم شما چیزی بارتان نیست و من چون امام جمعه هستم عقل کل هستم ؛ مملکت قانون دارد ، همین اعضای شورای شهر  آمده بودند و از ما خواسته بودند که گروهی را مأمور به تحقیق در مورد  شهردار نمایید  و من خود اعضای شورا را مأمور نمودم که تحقیق کنند و گفتم هر نتیجه ای گرفتید من قبول می کنم ؛ چون این عزیزان به رأی مستقیم مردم انتخاب شده اند و باید خودشان در مورد انتخاب شهردار تصمیم بگیرند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه در مورد برخی از مسئولین کم کار خاطر نشان نمود : قبول دارم که برخی از مسئولین قانون را رعایت نمی کنند  به نظر شما من هم باید قانون را زیر پا بگذارم ؟ من مشکلات ادارات و مسئولین را به ریز می دانم ، بارها سرزده و چراغ خاموش به ادارات سرکشی کرده و یا مأمورینی ناشناس را فرستاده ام  و در برخی اوقات هم عده ای از مسئولین را احضار نموده ام تا در مورد برخی از موارد توضیح دهند .

وی افزود : ما چنین مسئولینی داریم ولی انصافا به خاطر عده ای کم کار باید زحمات شبانه روزی  برخی دیگر از ادارات که با امکانات بسیار کم  و با توجه به وضعیت  اقتصادی کار خود را به نحوه احسنت انجام می دهند نادیده بگیریم ؛ ما باید  تلاش کنیم که مردم را به صحنه بیاوریم که هم مطالبه گر باشند  ، هم نظارت کنند  و هم در امر خیر شرکت نمایند و  نباید به خاطر  اینکه یکی دو اداره  چون به روزمرگی مبتلا شده اند  کل دستگاه ها را  به باد انتقاد بگیریم .

مهندس مجدیان معاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش ضمن قدردانی از سخنان دلسوزانه ی امام جمعه و ایده ها و پیشنهادات تأثیرگذار برخی از حاضرین در جلسه یادآور شد : برخی از دوستان خارج از موضوع و هدف جلسه صحبت کردند که انتظار می رود در جلسات آینده در راستای موضوع ایده و طرح بدهند .

وی در ادامه به برخی از اصحاب رسانه انتقاد نمود و گفت : اولین شهرستانی که در کل کشور  میزخدمت را برگزار نمود شهرستان شوش است اما  به جز یکی دو رسانه  نظیر پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ؛ این  رویداد مهم را پوشش ندادند  و چون بعد از مدت ها شهرستان شیراز مرکز استان فارس میزخدمت را راه اندازی کردند و در شبکه های سراسری سیما منتشر کرده و عنوان اولین را به نام خود ثبت نمودند .و اما یکی دیگر از صاحب نظران گفته بود که به هنگام برگزاری میز خدمت به همراه هر رئیس معاونین و یا کارشناسان هم بیایند ؛ در پاسخ باید بگویم همین کار هم بارها انجام شده « داگستری ، تأمین اجتماعی ، اداره ی صمت ، شبکه ی بهداشت و درمان و...» رئیس با معاونین و کارشناسان در مصلی حاضر شده و پشت میز خدمت قرار گرفته اند ، اما مشکل ما این است که مردم  به گرمی از میز خدمت استقبال نمی کنند ، چون فرهنگ مطالبه گری را هنوز  از آنها ندیده ایم چون به قانع بودن معروف هستند .

مهندس مجدیان در پاسخ به یکی دیگر از حاضرین که گفته بود شوش دانشگاه کم دارد اظهار نمود : این همه دانشگاه در شوش وجود دارد « دانشگاه پیام نور ، دانشگاه آزاد ـ دانشکده ی باستان شناسی ، دانشگاه آزاد بخش شاوور ، دانشگاه امیرالمؤمنین و دانشگاه فرهنگیان که از بهمن ماه1398 آغارز به کار می کند» کم است؟ البته این را قبول دارم که در برخی از دانشگاه ها یا امکانات کم است و یا استاد وجود ندارد و یا در برخی از دانشگاه ها به خاطر تورم ثبت نام کمتر از گذشته است .

وی در ادامه به نیاز ضرور برای جهت سرمایه گذار اشاره کرد و گفت :در حالی که هشت ماه از سال سپری شده ولی تاکنون فقط 10درصد از کل اعتبارات استانی به این شهرستان تخصیص شده است ، لذا نباید دست روی دست بگذاریم  لذا  باید به دنبال سرمایه گذار باشیم و به جز از کشورهای آمریکا و اسرائیل غاصب  از هر کشور دیگر و یا در داخل کشور  سرمایه گذاری بیاید دست او را هم می بوسیم .

مهندس مجدیان در بخش پایانی سخنان خودبه ساماندهی آمار بیکاران  اشاره نمود و در این راستا تصریح نمود :عده ای در حالی که زمین کشاورزی دارند  ولی با این وجود در اداره ی کار برای اشتغال ثبت نام کرده اند  لذا باید کارشناسان بیایند و این آمار  بیکاران را ساماندهی نماید .

علی رحمتی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ضمن قدر دانی از حاضرین در جلسه  گفت : خوشبختانه آیت الله امام ، برای رفع مشکلات  دست ما را باز گذاشته است و ما به خاطر این که بتوانیم جوانان را به مطالعه ی بیانیه ی گام دوم انقلاب از منظر مقام معظم رهبری تشویق کنیم از مجموع 100 سئوال که از این بیانیه  به دست آورده ایم ، هر ماه 10 سئوال را مطرح می کنیم و به برندگان به قید قذرعه جوایزی اهدا خواهد شد .

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به آنهایی که فکر می کنند اعضای ستاد نماز جمعه حق الزحمه دریافت می کنند گفت : هیچ کدام از اعضای ستاد به هیچ عنوان از ستاد برگزاری نماز جمعه حقوق و یا حق الزحمه ای دریافت نمی کنند و همه فی سبیل الله فعالیت دارند .



:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.